partner

partner

Yayasan Gabungan Dato Dato Nusantara

Jakarta radarindonesia.com
Yayasan Gabungan Dato - Dato' Nusantara Malaysia merupakan salah 1 badan dalam memperkukuh sosial dan ekonomi di antara Negara Nusantara yang telah diasaskan oleh YM DATUK SERI PADUKA DIRAJA RAMLEE BIN MAT DAILY sejak tahun 2015.

Persefahaman merupakan kesepaduan antara ilmu yg sempurna dan pengetahuan yang luas adalah tunggak dalam usaha membina insan berbudaya ilmu dengan penuh tekad dan iltizam berikrar akan menumpukan seluruh tenaga dan usaha bagi mengiktiraf hak kita semua sebagai pewaris pemimpin negara. Tujuan Yayasan ini ditubuhkan adalah untuk mendukung dan  melaksanakan aspirasi dan usaha serta menjaga hubungan diplomatik di samping menguatkan sosia-ekonomi antara negara terlibat.

1) Menyumbang secara berterusan bagi melunaskan tanggungjawab dan amanah kepada Agama, Bangsa da negara.
2) melahirkan lebih ramai jutawan dan cendekiawan yg dpt membantu anak bangsa agar lebih maju ke hadapan terutama dari aspek sosia-ekonomi.
3) mengkukuhkan silaturrahim antara Dato Dato agar perpaduan lebih harmoni sekaligus dapat membantu negara bg merealisasikan visi 2020 .

Salam 1 Malaysia. Sy cik Aida ingin menyebut semua grop sini ke majlis santapan malam gabungan Dato 'Dato' Nusantara Kerjasama Antara 2 Negeri Malaysia Indonesia. Setiap seorang akan diberikan sijil penghargaan. Setiap seorang yg ingin seter akan dikenakan caj mengikut meja yg diambil.

Harpan YM DATUK SERI PADUKA DIRAJA RAMLE BIN MAT DALY dengan usia yayasan gabungan datuk Se-Nusantara Malasya di Ulang tahun ke 3 di Jakarta pada tahun ini, harapannya adalah yayasan saya akan berkembang bukan saja di Indonesia tetapi di negara-negara Asia. Memandangkan yayasan ini adalah yang begitu terkenal sebelum ini di seluruh negara Asian, yang banyak membantu membuat kebajikan kepada yang memerlukannya terutama di Indonesia, untuk ulang tahun yang ke 4 yayasan gabungan datuk-datuk Nusantara akan melaksanakan hari jadinya di negara mana, mengingat yayasan gabungan datuk-datuk Nusantara melibatkan dari beberapa kerajaan yang ada di Asean, rancangan saya adalah setelah saya mengadakan di Indonesia, tapi mungkin di akan dating saya akan mengadakan di Kuala Lumpur bersama-sama datuk Se-Nusantara dan menyambut ulang tahun yang ke 4 yaitu pada tahun depan pada bulan Juli sebagaimana hari jadi pada 28 juli 2015.
Bersinergi dengan Zainuddin Arsyad S.IP (Ketua Umum Pemuda Bumi Putera Nusantara)

0 komentar:

Posting Komentar

 
Design by Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | Best WordPress Themes